Handelsbetingelser

Nedenstående betingelser er gjeldende ved kjøp og levering fra rifraf til Norge. Dette gjelder i alle tilfeller, hvor der ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom deg som kjøper og rifraf. Vi tar forbehold for stavefeil, trykkfeil, utsolgte varer, leveranseendringer fra våre leverandører samt forsinkelser, som rifraf ikke kan kontrollere.

 

Ved mindre ordre på f.eks. stoffledninger i Norge kommer et tillegg på 70,00 DKK i fraktomkostninger. Ved levering av lamper i og utenfor Norge kommer der normalt et tillegg på 230,00 DKK (ca. 249,30 NOK) i fraktomkostninger. Ved ekstra store eller tunge lamper, kan fraktprisen avvike fra standardprisen. Kontakt oss nærmere vedr. nøyaktig pris for levering til land i og utenfor EU.

 

Pris og betaling

Alle priser hos rifraf er i NOK og uten moms/mva og toll. Dette skal du betale ved mottakelse av varen. Du bestiller dine varer på våres webshop, hvor du kan betale med VISA, Mastercard, Maestro, Visa Elektron eller bank-overførsel. Det kan forekomme kortgebyr på enkelte av betalingskortene. Evt. Kortgebyr betales av kortinnehaver.

 

Hvis betaling via bank-overførsel er følgene informasjoner:

 

Bank: Vestjysk Bank

Reg. nr. 7739

Konto nr. 0010054

IBAN: DK0777390000010054

SWIFTadresse: VEHODK22 

 

Ved konto-overførsel regnes leveringstiden fra tidspunktet, hvor betalingen er registrert.

 

 

Bestilling og levering

Du er sikret den avtalte pris på det tidspunkt, du inngår en endelig avtale med rifraf om den bestilte vare. Dette skjer med en manuell ordrebekreftelse. Bemerk at ved bestilling av varen først vil få en automatisk bestillings beskrivelse. Denne beskrivelsen er ikke en endelig avtale mellom deg som kjøper og rifraf. Etter gjennomført bestilling vil du innenfor 24 timer motta en manuell ordrebekreftelse fra rifraf. (Vær oppmerksom på at denne mail, kan havne i dit spam-filter, hvor den ikke umiddelbart vil vise.)

 

Bestilte varer leveres i Norge med Posten. Vi vil alltid prøve å sende varer som vi har på lager, til den opplyste adresse dagen etter mottatt bestilling. Du vil motta varen innenfor 7 arbeidsdager etter din bestilling. (Hvis ikke på lager, ca. 3 arbeidsdager ekstra.) Vi tar forbehold for utgåtte varer, samt varer i restordre.

 

 

Skade som følge av transporten

Som utgangspunkt er lampen forsikret under transporten av Post Danmark eller rifraf, avhengig av lampens verdi. Mottaker er ansvarlig for å undersøke varen for eventuelle skader, som følge av transporten. Er emballasjen synlig beskadiget, skal dette noteres på kvitteringen fra Posten. (Husk å ta vare på kviteringen.)  Såfremt innholdet/varen også er beskadiget som følge av transporten, skal du nekte å motta varen, og hurtigst mulig kontakte Rifraf på tlf. 0045-8873 1808 eller mail til: kontakt@rifraf.dk

 

Risikoen for varen overgår til deg som forbruker på leveringstidspunktet.

 

 

Angrefrist

I henhold til kjøpsloven har du 14 dagers returrett. Utover dette gir rifraf en ekstra service på ytterlige 14 dager.

Det vil si at du som kjøper har 28 dager full returrett. Varen godkjennes kun som returvare i original, uskadet og komplett emballasje. Dessuten skal varen leveres tilbake til rifraf i samme stand og mengde, som da du mottok den. Innpakket lyspærer tas ikke i retur hvis emballasjen er brutt.

 

Ved returnering av varen er kjøper ansvarlig for alle utgifter. Husk å påføre varens ordrenummer.  

 

 

Reklamasjon

I henhold til kjøpsloven er der 24 måneders reklamasjonsrett på varer kjøpt hos rifraf. Dette betyr, at du som kunde har mulighet for å klage på mangler og feil, som er kommet inntil 24 måneder etter kjøpsdato. For at reklamasjonsretten skal være gjeldende, forutsetter dette at eventuelle mangler og feil ikke er kommet på grunn av skadeforvoldende adferd eller feilaktig bruk av varen. Etter at du har konstatert feilen/mangelen, skal du innenfor rimelig tid reklamere over varen. Skjer dette innenfor 2 måneder ansees dette som rettidig. Vi gjør oppmerksom på at rifraf ikke gir noen garanti på lyskilder/lyspærer, og at disse ikke omfatter 2 års reklamasjonsrett. Såfremt reklamasjonen er berettiget, refunderer rifraf rimelige fraktomkostninger svarende til Post Danmarks normale takster. Skulle du mot forventning få behov for å reklamere over en vare kjøpt fra Rifraf, skal kjøpsfaktura og årsak til reklamasjonen sendes til:

 

rifraf
Skt. Pauls Kirkeplads 19
8000 Århus C
Danmark 

 

Spesielle bestemmelser for selvstendig næringsdrivende

Salgsbetingelser vil være de samme som for forbrukere, men med modifikasjon. Det er ingen tilbaketrekningsrett for selvstendig næringsdrivende. Det er gjeldende 1 års reklamasjonsrett fra opprinnelig fakturadato. Ombytning eller reparasjon, medføre ikke en eventuell ny 1 års reklamasjonsperiode. rifraf forbeholder seg eiendomsretten til varer kjøpt på kreditt, inntil hele kjøpesummen er mottatt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhevelse av eiendomsforholdet blir pålagt kjøper. Der påløper renter fra forfalsdatoen med 3% pr. påbegynt måned.

 

 

Tvister

Alle tvister skal forgå ved retten i Århus, Danmark.          


rifraf.dk | Skt. Pauls Kirkeplads 19 | 8000 Aarhus C | Tlf: 88731808 | Cvr: 33052405 | kontakt@rifraf.dk

Design By us Rotaliana Muuto Embacco Lightyears Verner Panton Tom Rossau Normann Copenhagen Asger BC Lys Sofie Refer